Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu konkretnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Wszystkie czynności, mające na celu odwrócenie sytuacji, nie przynoszą żądanych efektów? Powyższe objawy wskazują na nałożenie filtru na stronę przez Google.
Filtr Google – co to takiego?
Zanim przejdziemy do jakichkolwiek działań należy wytłumaczyć czym są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków z podejrzanych stron. W takim wypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra trwa od jednego nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i w tym przypadku usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.
Jak usunąć filtr ze strony?
Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków kierujących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – działania te ułatwią nam przeznaczone do tego narzędzia takie jak Link Detox. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Aby wykonać wszystkie powyższe działania potrzebujemy sporej wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Blokowanie naszej strony przez filtr wymusza od nas błyskawicznego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może uszczuplić kapitał firmy, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.