Biegi są w ostatnich latach preferowaną aktywnością wielu Polaków. To sport, który można uprawiać wszędzie, bowiem nawet w ogromnych miastach znajdują się spore tereny zielone i bulwary, gdzie można biegać. A co najistotniejsze – jogging niewiele kosztuje. Wystarczy zaledwie posiadać solidne buty, przewiewną koszulkę i nieco chęci.
Gadżet dla biegacza jako przydatna pamiątka z biegu
Również w niewielkich miastach co jakiś czas organizowane są półmaratony, w których uczestniczą zarówno zawodowcy, jak i amatorzy tego sportu. Zapisanie się na taką imprezę sportową w wielu przypadkach wiąże się z nieznaczną wpłatą, w ramach której poza możliwością startu uczestnicy otrzymują również nieco gadżetów. Podstawą takiego pakietu startowego na ogół jest identyfikator startowy,oddychający t-shirt , czasem izotonik. Jednak coraz częściej organizatorzy biegów dołączają do nich inne gadżety dla biegacza. Na bardziej prestiżowych wydarzeniach sportowych są to być m.in. opaski do biegania, w których można schować klucze lub telefon, pojemniejsze pasy sportowe na biodra, tzw. nerki, czy też nieduży ręcznik do otarcia potu. Biegacze bardzo cenią sobie takie pakiety gadżetów, gdyż nawet jeśli nie wywalczą w zawodach miejsca na podium, to t-shirt z nazwą imprezy pozostanie na zawsze pamiątką z udziału w biegu. Co ważne, jest to pamiątka przydatna, którą sportowiec może nosić w czasie codziennych treningów.
Zastosowanie gadżetów dla biegaczy w działaniach marketingowych
Małe i większe wydarzenia sportowe nie mogłyby oczywiście istnieć bez pomocy patronów, którzy pokrywają koszty ich przygotowania. Tradycyjnie logo organizatorów oraz sponsorów biegów drukuje się nie tylko na plakatach czy banerach reklamujących bieg, ale też i na gadżetach wręczanych uczestnikom. Zależnie od rodzaju materiału czy tworzywa, z którego wyprodukowane zostały gadżety dla biegaczy, do umieszczenia na nich logotypu organizatorów wykorzystywane są różnorodne techniki nadruku. W przypadku t-shirtów jest to zwykle sitodruk zapewniający dużą żywotność grafiki.