Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Zajrzyj tu, aby uzyskać więcej informacji o usługach świadczonych przez agencję SEO

Firmy lub administratorzy witryn internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań . Nie mając rozeznania w obszarze SEO i nie obserwując codziennie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – najważniejsze – efektywnie. Drugie podejście to stworzenie etatu dla wprawnego SEOwca, lecz nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki przekazane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że obok fachowców od SEO w pracują tam także eksperci od projektowania graficznego, kampanii Google Ads, kodowania oraz kreatywnego pisania służący rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Agencja SEO – transparentność jej działań jest ważna

Agencji SEO w naszym kraju jest bardzo wiele. Czym kierować się w toku wyboru firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERPach? Radzimy postawić na markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale także tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co niekiedy nie idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że posiada ona ogromne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć dodawana jest zakładka „Case study”. Przed sygnowaniem umowy należy zapoznać się ze opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i jakie trudności udało jej się rozwiązać. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest przejrzysta: pisze o planach zadań na najbliższe miesiące, ale również przesyła sprawozdanie z wykonanych działań i ich rezultaty.

Następny zasadniczy aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w kilka minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania pracownik rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o kolejne dane o firmie, niezbędne do przygotowania dla niej kompleksowej oferty. Chodzi o dane, których nie można odnaleźć samodzielnie w internecie, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta towarach lub usługach, które chciałby wypromować.

Opłata za efekty – czy to dobry system rozliczeń z agencją SEO?

Nieufnie należy potraktować firmy SEO, które proponują współpracę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO wtedy, kiedy frazy kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do pierwszej strony wyników lub do Top3). To wciąż dość popularny sposób rozliczeń, aczkolwiek wiąże się z wysokim niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty za pomocą naruszania standardów określonych przez Google. Codziennie uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, zatem sumienna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych pozycji. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to z rzadka jest ona stała – najczęściej w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu niezbędne są wyższe nakłady finansowe, aby przeprowadzić szczegółowy audyt SEO, a potem wykonywać wszelkie przedstawione w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, wydatki na działania bywają znacznie mniejsze.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]