Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Dalsze informacje o audycie sklepu internetowego na seo4.net.

Według internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza kontrolę spółki, firmy lub przedsiębiorstwa pod kątem przeróżnych aspektów, między innymi organizacyjnych i finansowych, a także ocenę możliwości przyszłego rozwoju. Czym, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, jest więc audyt SEO? Jest to drobiazgowa analiza strony internetowej, oceniająca różne jej elementy, jak metadane, prędkość wczytywania się witryny, kod strony, strukturę nagłówków i wiele bardziej i mniej ważnych aspektów. Poza samym wyliczeniem uchybień i błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone także zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem zawartości strony, dostępności, zgodności ze normami W3C, jak również prawidłowości kodu. Co więcej sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie oraz – co najistotniejsze – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – płatny czy darmowy?

W internecie znajduje się mnóstwo stron oraz narzędzi, przy użyciu których można błyskawicznie i za darmo przeprowadzić audyt SEO strony www. Zalety tej opcji? Szybkość oraz cena. Wady? Całkiem sporo. Wersje testowe lub też darmowe narzędzia z niewielką paletą opcji, nie są doskonałe. Jeżeli już odnotują pewne błędy na stronie, to na pewno nie wszystkie. Mnóstwo pomyłek (przykładowo w kodzie) zauważyć można tylko podczas analizy wykonanej przez człowieka, a nie algorytm.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać zwykle od tygodnia do około miesiąca. Termin na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego zrealizowania. Audyt płatny umożliwia wykrycie wszystkich najważniejszych problemów ukrytych na stronie. Jeśli strona została postawiona na gotowym szablonie lub na platformie pokroju Magento czy Shoper, to rzeczy do poprawy może być sporo. Jeśli strona powoli się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to sygnały, iż zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie trafnym rozwiązaniem.

Audyt SEO – co ujawni, jeżeli będzie przeprowadzony rzetelnie

Uważnie przeprowadzony audyt SEO może ujawnić szereg błędów strony, w szczególności:

  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w hierarchii nagłówków,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak lub niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak metadanych,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak bądź niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Analytics)

.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]